Nová ŠKODA OCTAVIA získala od Euro NCAP pět hvězd

Nejlepší hodnocení pro novou generaci modelu ŠKODA OCTAVIA: Od nezávislého sdružení European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) získala čtvrtá generace bestselleru značky ŠKODA maximální možné hodnocení v podobě pěti hvězd. Tím se OCTAVIA zařadila mezi nejbezpečnější kompaktní modely. 88% hodnocení ochrany dětské posádky patří také mezi nejlepší ze všech testovaných modelů. ŠKODA OCTAVIA pokračuje v dlouhé řadě špičkových výsledků hodnocení bezpečnosti Euro NCAP. Pět hvězd od Euro NCAP obdržely v nedávné minulosti mimo jiné SUV-modely KODIAQ a KAROQ, kompaktní model SCALA a městské SUV KAMIQ.
Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje, říká: „Velmi nás těší pětihvězdičkové hodnocení nového modelu OCTAVIA od Euro NCAP. Intenzivně pracujeme na dalším zlepšování aktivní a pasivní bezpečnosti a na neustálém zvyšování ochrany účastníků silničního provozu. Všechny naše nové modely dosáhly v uplynulých letech v tomto nezávislém referenčním hodnocení bezpečnosti na nejlepší možný výsledek. Po modelech SCALA a KAMIQ získala nová OCTAVIA, jako třetí model v roce 2019, pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP. V nové generaci tohoto modelu doplňují rozsáhlou bezpečnostní výbavu asistenční systémy, které byly dosud obvyklé ve vozech vyšších tříd.“

autospektrumacc škoda brno slatina euro ncap test bezpečnosti 5 hvězdiček

Pětihvězdičkové, tedy nejlepší možné hodnocení bezpečnosti nové generace modelu ŠKODA OCTAVIA COMBI od sdružení European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) platí i pro model OCTAVIA s karoserií liftback.

Mimořádně dobře si vedla čtvrtá generace bestselleru značky ŠKODA v oblasti ochrany dětských pasažérů. S 88 procenty maximálně možných bodů se OCTAVIA umístila ve špičkové skupině všech testovaných vozů, stejně jako v hodnocení asistenčních systémů: zde vůz získal 79 procent maximálního možného počtu bodů. Za ochranu dospělých členů posádky získala OCTAVIA 92 procent možného počtu bodů.
Z mnoha asistenčních systémů, které jsou k dispozici v nové generaci modelu ŠKODA OCTAVIA, se ve voze ŠKODA objevuje vůbec poprvé asistent vyhýbání, asistent pro odbočování nebo varování při vystupování z vozu. Ve městě varuje Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů opticky, akusticky a lehkým přibrzděním před možnou kolizí a v případě nutnosti začne i automaticky brzdit. Side Assist až na vzdálenost 70 metrů ukáže, že se zezadu blíží nebo v mrtvém úhlu jede jiný vůz. Na dálnicích a rychlostních silnicích tak účinně pomáhá zabránit nehodám. Pokud se to navzdory všem asistenčním systémům nepodaří, připraví proaktivní ochrana posádku a vůz na střet, aby se zmírnily následky kolize. Posádku při nárazu chrání až devět airbagů, mimo jiné kolenní airbag řidiče. Po nárazu vůz zastaví multikolizní brzda a zabrání tak nekontrolovanému pokračování v jízdě.

European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je sdružení ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí, založené v roce 1997. Konsorcium má sídlo v belgické Lovani (Leuven). Provádí bezpečnostní testy aktuálních modelů automobilů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost. V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, nyní se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních systémů a asistenčních systémů.